soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Araştırmacı | Levin, J.A., Fox, J.A. ( 2010) Elementary Statistics in Social Research. Third Edition. PrenticeHall: USA. Chapter 1 |
2 | Araştırma dizaynı | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 1. |
3 | Veri kodlama ve SPSSe giriş | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 2. |
4 | Veri dosyası düzenleme, veri girişi ve veri temizleme | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 4 |
5 | Ön-analiz (Betimsel İstatistikler) | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 5,6,7. |
6 | Ön-analiz (Grafik, Verilerin görsel ve sınıflandırılmış sunumu) | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 8. |
7 | Anket Çalışması | Collecting Quantitative Data |
8 | Anket Çalışması | Collecting Quantitative Data |
9 | Tekrar/ Midterm | |
10 | SPSS uygulamaları | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 3. |
11 | SPSS uygulamaları | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 3. |
12 | SPSS uygulamaları | Levin, J.A., Fox, J.A. ( 2010) Elementary Statistics in Social Research. Third Edition. PrenticeHall: USA. Chapter 11. |
13 | SPSS uygulamaları | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 11. |
14 | Sosyal Araştırma Problemleri | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA Chapter 12 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları, problemler ve veriler bir eöğrenme platformunda ( SMC veya Moddle ) bulunacaktır. Öğretim üyesi ve öğrencilerin etkileşimi bu ortamda da sağlanacaktır |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aron, A., Coups, E.J, Aron, E.N. ( 2011) Statistics for the Behavioral and Social Sciences.Fifth Edition.Prentice Hall: USA |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 2 | 15 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | 2 | 6 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 45 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 156 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | |||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | X | ||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | X | ||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | X | ||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest